Iwan Van Gool

Problemen analyseren en oplossen, dat is ondertussen een 2e natuur geworden”

Ik werk bij de ICT Groepsdienst als helpdeskmedewerker. Dienstverlening staat daarbij centraal. Problemen analyseren en oplossen, dat is ondertussen een 2e natuur geworden. Door al die vele  en persoonlijk contacten krijg ik een goed beeld van de thema’s die regelmatig terugkeren bij onze gebruikers. Het gaat zeker niet alleen over technische problemen. Ik werk intussen al meer dan 20 jaar aan KU Leuven. Bij het ACV kom ik nog maar net piepen. Ik wil mij engageren omdat ik mijn steentje wil bijdragen. Ik wil mij inzetten voor alle medewerkers en zo ook daadwerkelijk  iets doen met de verhalen van de collega’s: voor een aangenaam werkklimaat, voor meer rechtstreeks contact tussen HR en personeel, voor meer groen en meer sport op de campus.  

Onze alma mater kent internationaal aanzien. Als we die positie willen consolideren en zelfs verbeteren, dan moeten we echt meer aandacht besteden aan de medewerkers die vaak op hun tandvlees zitten. Soms kan je door kleine ingrepen een veel aangenamer werkklimaat creëren.

Met de HAY-classificaties krijg je personeel dat na een middellange loopbaan aan zijn/haar plafond zitten.  Dat werkt niet bepaald stimulerend. Ik heb een hele boel ideeën om dit te verhelpen. Waarom worden vacatures zelden ingevuld door interne kandidaten? Hoe geef je medewerkers die dit wensen nieuwe uitdagingen? Hoe zorgen we ervoor dat HR in overleg met diensthoofden de juiste zorg en begeleiding kunnen geven? En dat de opleidingsbehoeften aansluiten bij de werkvloer? De interactie tussen HR en de medewerkers kan nog verbeteren.

Ik wil ijveren voor een groene werkomgeving waar medewerkers tijdens hun pauze even tot rust kunnen komen. Daarnaast pleit ik ook voor sportinfrastructuur en mogelijkheden op de campus GHB zelf. Als UZ Leuven dat kan, waarom wij dan niet?

Zit je met een vraag of probleem, of nood aan een babbel over je werksituatie?

Geef een seintje iwan.vangool@kuleuven.be +32 16 33 09 97